MEER KLANTEN? START MET HET POSTEN VAN WAARDEVOLLE CONTENT!

Je bent al een tijdje bezig online maar het aantal nieuwe klanten via je website en via online valt je helaas tegen. Content is de oplossing! Door het leveren van kwalitatieve en waardevolle content trek jij automatisch nieuwe volgers naar je toe. 

Vandaag vertel ik je dan ook graag hoe je dit op de juiste manier kan doen en hoe andere bedrijven content inzetten om succesvol(ler) te zijn!

hoe schrijf je goede content

Maar eerst, wat is content? 

Wat is online content nou precies?  Bij content denk je vaak aan pagina’s op een website met lappen tekst.  Maar er zijn  meer vormen van content. Denk hierbij aan bloggen en vloggen,  maar ook aan nieuwsbrieven, casestudies, whitepapers en e-books. Content is alles wat je kan maken om jouw doelgroep te informeren en te inspireren.

Door de inzet van content:

  • wordt je bedrijf breder zichtbaar dan voorheen
  • laat je zien dat jij verstand van zaken hebt (de expert)
  • bouw je een band op met potentiële klanten
  • verkoop je jezelf zonder harde sales

Hoe werf je nieuwe klanten via content?

Je bent druk aan het bloggen, je plaatst regelmatig updates op jouw social media kanalen en bent druk bezig om jezelf op de kaart te zetten. Maar hoe weet je of jouw content ook werkelijk gelezen wordt? Hier kom je achter door iets gratis weg te geven. Je geeft iets weg wat aansluit bij jouw doelgroep, gratis. Bij content marketing geef je, voor je neemt. Het is een investering. Je schrijft een stuk content weg (bijvoorbeeld een whitepapier met handige tips en trics). Lezers kunnen deze downloaden, het enige wat jij in ruil hiervoor vraagt is een mailadres waarop zij bereikbaar zijn.

Geen verkooppraatjes en geen harde sales. Nee, gewoon geven. Zo kom je dichtbij jouw doelgroep en weet je waar hen interesse ligt. Daarna kan je ze targetten d.m.v het mailadres wat zij achter gelaten hebben.

Let wel op dat je niet meteen begint met spam en verkooppraatjes. Je wil ze informatie toesturen en zo een band opbouwen met jouw doelgroep.

Wees altijd vooruitstrevend en creatief, zorg dat je de lezer geboeid houdt en vooral waardevol voor jouw doelgroep. Op deze manier komen zij terug en zal het aantal abonnee’s op je nieuwsbrieven, het aantal bezoekers op je site en je aantal volgers oplopen.

Hoe word ik gezien?

Google is gek op content en wil relevante en websites met een grote toegevoegde waarde graag hoog ranken.  Heb jij relevante content die past bij een zoekopdracht dan zal Google jou een hoge ranking geven, uiteraard afhankelijk van je concurrentie. Google is een weg naar bezoekers, maar wat dacht je van YouTube? Dit social media medium wordt steeds meer en meer ingezet als zoekmachine. Hoe handig is om niet in tekst uitgelegd te krijgen hoe jouw nieuwe stofzuiger werkt maar dat iemand het op beeld demonstreert? Content is deelbaar en waardevolle content wordt gedeeld.  Een goed gedeeld stuk zorgt voor meer bezoekers naar je website, nieuwe inschrijvingen op je nieuwsbrief en nieuwe volgers. Wees waardevol!

Bedenk voor je post wel goed wel medium je ingaat zetten en op welk tijdstip je wat gaat plaatsen. Analyseer daarna welke posts het best lopen en op welk tijdstip. Zonder analyse ben je nergens.

Hoeveel tijd gaat er in zitten? 

Het posten op social media wordt onderschat en kost tijd. Daarnaast is het van groot belang dat je consequent zichtbaar bent. Je kan wellicht op korte termijn succes behalen, maar je wil gaan voor het langere termijn doel. Verzamel ideeën en ga werken met een content kalender. Zo weet je precies, waar en wanneer je wat wil gaan plaatsen.

Hoe dan andere bedrijven dat? 

Denk bijvoorbeeld eens aan het plaatselijke hoveniers bedrijf? Zij geven jou in ruil voor je mailadres een checklist om jouw tuin weer winter of voorjaar klaar te maken. Zo weten ze gelijk dat je bezig bent met je tuin en kunnen ze hier op een slimme (zonder harde sales) op inspringen! Of wat dacht je van Wehkamp, niet te missen online. Een redactie werkt de hele dag aan filmpjes, tips, trends, en inspiratie artikelen. Iedereen die niks wil missen liked de pagina van Wehkamp en zo creëren ze een goede fanbase. Iedereen is op de hoogte van alles, zonder dat ze direct harde sales toepassen.

Extra tip; 

Een succesvolle post kan naar loop van tijd best herhaald worden op social media. Zo kan deze opnieuw gedeeld worden en komt deze ook onder de ogen van jouw nieuwe volgers!

 

MEER TIPS OF ALTIJD OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN ONZE UPDATES? VOLG ONS DAN OP FACEBOOK EN LINKEDIN!

hoe schrijf je goede content

Reacties

reacties

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

CAPTCHA afbeelding
*

CommentLuv badge