3 TIPS OM FIT TE BLIJVEN TIJDENS KANTOORUREN

I love my job, but I also love candy. Én juist de combinatie van deze twee dingen gaat niet altijd helemaal goed samen. Tenminste, niet als je net als ik een kantoorbaan hebt en de hele dag zittend (en etend) doorbrengt. 

Nou lijkt dit een hele bekentenis, maar ik weet zeker dat jij je wel in mij herkent. Zodra ik achter mijn bureau zit, verander ik in een eetwezen. Dropje hier, chocolaatje daar, bodemvrees noemen ze het ook wel. De. zak.moet.op.

Maar hoe zorg je er nou voor dat je tijdens kantooruren niet alleen je dagelijkse portie chocolade binnenkrijgt, maar ook voldoende beweging? Ik geef je mijn tips!

Maak van bewegen een gewoonte; 

Het is niet zo ingewikkeld, plan om de twee uur een minuutje planken in, ook leuk om een contest aan te gaan met je collega’s.

Of wat dacht je van een wallsit tegen de muur aan? Eens zien wie van jou collega’s dit het langst volhoudt!

Voeding, daar begint het bij; 

De juiste voeding is uiteindelijk nog belangrijker dan de beweging. Laat de zak met snoep thuis. Zorg dat je een gezonde lunch mee hebt, zet een fles water op je bureau en zorg voor fruit als tussendoortje.

Gedeelde smart, is halve smart;

Het kan helpen om open kaart te spelen en te vertellen wat je struggles zijn en waar je momenteel mee bezig bent. Trust me, als ik mijn collega’s net verteld heb dat ik op “zomerrantsoen” ben, denk ik wel twee keer na voor ik dat chocolaatje in mijn mond steek!

off1

LET’S GET SOCIAL! VOLG ONS OOK OP LINKEDINFACEBOOK EN INSTAGRAM!

Reacties

reacties

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

CAPTCHA afbeelding
*

CommentLuv badge