4 TIPS VOOR EMAILMARKETING OPTIMALISATIE

Bij een moderne marketingcampagne denk je misschien niet direct aan e-mail marketing. STOP!  E-mail marketing is hot!  Deze tool mag niet ontbreken in jouw marketing strategie. Maar, het inzetten van emailmarketing gaat verder dan het opzetten van een e-mail, want hoe zorg je er voor dat jouw mail opvalt én dat deze ook gelezen wordt? 

 

1. Flirt met je ontvangers, verleidt ze om jouw mail te openen

Marketing kan je zien als flirten, je wil jouw lezer verleiden om jouw mail te openen. Je moet dus zorgen voor een openingszin die zo aantrekkelijk is dat de ontvanger graag meer wil weten. Een sterke onderwerpregel is dus ontzettend belangrijk, maar hoe zorg je ervoor dat jouw onderwerp regel zo interessant mogelijk is?

  • De ideale onderwerpregel is max 45 tekens lang
  • Is gepersonaliseerd
  • Ligt in de lijn van de inhoud van je mail
  • Is uitnodigend én informatief

2. Zorg dat je mail aansluit bij je doelgroep

Niet elke mail die je zal gaan versturen is voor iedereen geschikt. Zorg dus dat je de juiste gegevens van je ontvangers hebt en dat je deze indeelt in verschillende maillijsten. Denk hierbij aan geslacht, leeftijd en binding met bedrijf. Door gericht te mailen zal de CTR (click through rate) stijgen en zullen meer lezers doorklikken naar je website. Zorg hierbij wel dat je template responsieve is, zodra dit niet het geval is zullen clicks uitblijven. Gemiddeld 46% van de B2C en 31% van de B2B markt opent mails op zijn of haar smartphone. Mobiel optimalisatie is onmisbaar!

3. Maak gebruik van duidelijke call 2 action buttons

Bij het verhogen van je CTR rate is het belangrijk dat je call2action buttons duidelijk zijn en dat de lezer ook weet wat hij of zij kan verwachten als ze hierop klikken. Maar, maak ze wel net als je onderwerpregel zo aantrekkelijk mogelijk. Besteed aandacht aan het plaatsen van je buttons en de trigger. Zorg er daarbij ook voor dat de buttons groot genoeg zijn om er met je vinger op te kunnen klikken.

4. Blijf voortdurend testen

Een keus lijkt soms voor de hand te liggen terwijl dit niet altijd het geval hoeft te zijn. Met A/B testing kan je altijd 2 formules testen en zien welke het beste aanslaat.  Waar kan je het beste onderscheid in maken als je gaat testen?

  • Onderwerpregel
  • Teksten in CTA buttons
  • Dag en tijdstip van verzending
  • Kleurgebruik en gebruik van afbeeldingen in je mailing

 

Wil je meer weten over het gebruik van emailmarketing en hoe je deze het beste in kan zetten voor jouw bedrijf? Schroom niet en neem vandaag nog contact met ons op via info@lifestyle-fabriek.nl! Wij helpen jou uiteraard graag op weg!

 

 

tips voor emailmarketing optimalisatie

Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen op marketing gebied? Volg ons dan op Facebook en LinkedIn!

tips voor emailmarketing optimalisatie

Reacties

reacties

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

CAPTCHA afbeelding
*

CommentLuv badge