4 E COMMERE TIPS VOOR BLACK FRIDAY EN CYBER MONDAY

Black Friday, dé dag dat alle Amerikanen massaal naar het winkelcentrum gaan om te shoppen, met korting dan wel. Black Friday staat bij alle Amerikanen groots in de agenda. Maar, omdat online shoppen niet achter kan blijven, werd daar een aantal jaar geleden een digitale shoppingdag achteraan geplakt. Oftewel, Cyber Monday. Maar hoe doe je dat? Email marketing inzetten voor Black Friday?

Inmiddels zijn deze dagen ook niet meer uit Nederland weg te denken, grote ketens zoals Bol.com en Wehkamp spelen hier al jaren goed in. En eerlijk is eerlijk, de dagen komen voor de Nederlandse consument maar al te goed uit. Vanaf Black Friday is het nog 1,5 week tot Sinterklaas en ook de kerstdagen staan voor de deur. Bol.com verkoopt op Black Friday zo’n 350.000 artikelen, dit is dan ook de drukste dag van het jaar. (bron, thuiswinkel.org)

Wil jij weten hoe ook jouw bedrijf goed kan inspelen op deze dagen? Lees dan goed deze 4 tips door.

Promoot vooraf; 

Je kan op Black Friday op al jouw kanalen gaan uiten dat je korting geeft, maar nog beter is het om dit vooraf al aan te geven. Maak iedereen nieuwsgierig en maak jouw kopers warm door van te voren alvast te communiceren dat ook jij mee doet met Black Friday.

Zo kan je communiceren wat jouw actie zal zijn of welke producten op vrijdag met korting te koop zijn. Maar je kan er ook voor kiezen dat je de concrete aanbieding nog even in het midden laat. Laat jouw klanten zelf raden met welke actie je gaat komen!

Think smart, think mobile

In 2016 werd er in totaal voor 174 miljoen online geshopt, per telefoon. Richt je bij het versturen van jouw nieuwsbrief dan ook op de mobiele gebruiker. 54% van de consumenten geeft ook aan het liefst acties, aanbiedingen en nieuwsbrieven op hun telefoon te ontvangen en te lezen. Een percentage wat de komende jaren alleen nog maar zal gaan toenemen. Denk daarom dat jouw aanbieding kort is, duidelijk is, pakkend is en dat de klik buttons groot genoeg zijn om met je vingers te kunnen bedienen.

Wees creatief 

Steeds meer bedrijven spelen in op de Black Friday trend. Noodzaak is dan wel dat jij er uitsprint met jouw aanbieding. Wat dacht je van een korting op bijv alle zwarte items? Ga hier creatief mee om en val op!

Deel je acties op social media

Maak gebruik van al je kanalen en zorg dat al jouw volgers op de hoogte zijn van jouw actie. E-mailmarketing is een goed tool om in te zetten op conversie, jouw social media kanalen zijn de tool om op een entertainende manier jouw actie aan te kondigen. Zorg er wel voor dat al jouw kanalen dezelfde uitingen hebben.

 

Wij wensen je veel succes met de komende shoppingdays! Mocht je nou vragen hebben hoe je hier goed op in kan spelen of hoe je jouw e-mail marketing goed inricht? Schroom niet en mail ons vandaag nog op info@lifestyle-fabriek.nl!

 

Volg ons ook op LinkedIn en Facebook

email marketing inzetten black friday

 

 

 

Reacties

reacties

Gerelateerde artikelen

Reactie plaatsen

CAPTCHA afbeelding
*

CommentLuv badge